Genney forum
Släktforskning => Allmänt om släktforskning => Ämnet startat av: StefanH skrivet 2019-05-06, 17:56:21 PM
-
En fråga till er som använder TNG (The Next Generation of Genealogy Sitebuilding).
Vilket webbhotell rekomenderar ni som har TNG? På TNG's hemsida rekommenderas Simply Hosting men jag skulle föredra ett svenska "hotell" om det finns något som uppfyller de krav som finns.
-
Jag har min TNG på Loopia, eftersom jag har flera andra funktioner där också. 49 kr/mån första året, sedan 99. Bör gå att köra även på one.com som tillåter en databas för 30 kr/mån, just nu 20 vid nybeställning. Domän bör man nog också ha i båda fallen, men det är rätt billigt.
-
Jag har min TNG på Loopia, eftersom jag har flera andra funktioner där också. 49 kr/mån första året, sedan 99. Bör gå att köra även på one.com som tillåter en databas för 30 kr/mån, just nu 20 vid nybeställning. Domän bör man nog också ha i båda fallen, men det är rätt billigt.
Tack Hans. one.com är en av de jag tittat på men var osäker huruvida det hade stöd för TNG. Som jag fattat det så ska TNG installeras på servern?
-
Jag har TNG installerad hos one.com och det fungerar OK!
-
Jag har TNG installerad hos one.com och det fungerar OK!
Fint, då vet jag. Tack för svar.
-
En till undran, är det något speciellt att tänk på när man installerar TNG på one.com?
-
Nej, inget speciellt med one.com vad jag minns.
Jag fick uppgradera TNG när one.com bytte php-version men nu använder dom väl samma version...