Genney forum

Användning => Hur gör man för att ...? => Ämnet startat av: kjelloveblom skrivet 2019-06-07, 08:06:04 AM

Titel: släktskap
Skrivet av: kjelloveblom skrivet 2019-06-07, 08:06:04 AM
Hej
jag har ett släktträd som består av c:a 1800 anor. När jag försöker få en utskrift av släktskap mellan två individer som befinner sig c:a 40 generationer isär händer inte mycket. Direkt får jag upp en bild som säger att Genney samlar data och är till 14% procent klar. Jag lät Genney arbeta i tre timmar men det var fortfarande bara klart till 14%.
Vad gör jag för fel?
mvh
kjell-ove blom
Titel: SV: släktskap
Skrivet av: Administrator skrivet 2019-06-07, 09:32:05 AM
Du gör nog inte fel men det är svårt att säga utan mer ingående analys. Vid 40 generationers skillnad kan det bli väldigt komplicerade och väldigt många släktled. Hur ser det ut när du använder släktkalkylatorn eller om du gör ena personen till proband och sen markerar den andra personen och klickar på släktskapet till proband i statusraden?