Genney forum
Användning => Hur gör man för att ...? => Ämnet startat av: tom49 skrivet 2015-11-06, 14:58:53 PM
-
Min sambo står som Äktenskap vid utskrift. Hur ändrar jag till t ex Partner eller Sambo?
Jag har ännu bara Demoversionen
-
Verkar inte gå - jag har ändrat status för ett gift par till Status: Sambo. Ändras även för sambopersonen.
Men när jag skriver ut personakten så står det "Gift med ...." Även "Gift" i Visningsläget.
-
Jag hittade det.
Om man klickar på Biografi och sedan klickar på knappen Familj i listen ovanför mitt namn så kommer min sambos namn fram och där finns en ruta "Status". Där kan jag ändra till t ex Sambo.
-
Det gjorde även jag - men får du rätt i utskrifter - se mitt inlägg ovan!
-
Som du ser på Bifogade så står det Sammanboende i Antavlan då jag hade skrivit Sambo i den ovan nämnda rutan.
Tidigare stod det Äktenskap.
[bifogad fil raderad av administratör]
-
Vad bra!
Prova att skriva ut "Personakt" och se om det blir rätt ...
-
Även där står det "Sammanboende".