Genney forum

Användning => Hur gör man för att ...? => Ämnet startat av: tom49 skrivet 2015-11-06, 14:58:53 PM

Titel: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: tom49 skrivet 2015-11-06, 14:58:53 PM
Min sambo står som Äktenskap vid utskrift. Hur ändrar jag till t ex Partner eller Sambo?
Jag har ännu bara Demoversionen
Titel: SV: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: Alsterolle skrivet 2015-11-06, 15:11:14 PM
Verkar inte gå - jag har ändrat status för ett gift par till Status: Sambo. Ändras även för sambopersonen.
Men när jag skriver ut personakten så står det "Gift med ...." Även "Gift" i Visningsläget.
Titel: SV: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: tom49 skrivet 2015-11-06, 16:56:14 PM
Jag hittade det.
Om man klickar på Biografi och sedan klickar på knappen Familj i listen ovanför mitt namn så kommer min sambos namn fram och där finns en ruta "Status". Där kan jag ändra till t ex Sambo.
Titel: SV: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: Alsterolle skrivet 2015-11-06, 17:12:54 PM
Det gjorde även jag - men får du rätt i utskrifter - se mitt inlägg ovan!
Titel: SV: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: tom49 skrivet 2015-11-06, 18:57:53 PM
Som du ser på Bifogade så står det Sammanboende i Antavlan då jag hade skrivit Sambo i den ovan nämnda rutan.
Tidigare stod det Äktenskap.

[bifogad fil raderad av administratör]
Titel: SV: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: Alsterolle skrivet 2015-11-06, 21:57:12 PM
Vad bra!
Prova att skriva ut "Personakt" och se om det blir rätt ...
Titel: SV: Sambo som Äktenskap
Skrivet av: tom49 skrivet 2015-11-08, 11:29:53 AM
Även där står det "Sammanboende".