Genney forum

Användning => Hur gör man för att ...? => Ämnet startat av: Siwert skrivet 2016-12-18, 14:39:11 PM

Titel: Namnbyte
Skrivet av: Siwert skrivet 2016-12-18, 14:39:11 PM
Hur registrera jag en man som som föds med namnet A men senare byter till namnet B?
Titel: SV: Namnbyte
Skrivet av: Hans skrivet 2016-12-18, 15:38:03 PM
Om du klickar på [...]-knappen till höger i nanmfältet får du upp några alternativ till, t ex titel, smeknamn.


Annars kan man registrera Händelsen 'Alternativt namn'. Du ser dock bara normalnamnet i personrutan.
Titel: SV: Namnbyte
Skrivet av: Siwert skrivet 2016-12-18, 17:10:48 PM
Jag hittar ingen sådan knapp. Kan du ange lite noggrannare.
Titel: SV: Namnbyte
Skrivet av: TommyB skrivet 2016-12-18, 18:23:36 PM
Om det är knappen [...] du söker, i biografifönstret marker Namnet så blir knappen synlig till höger.

[bifogad fil raderad av administratör]
Titel: SV: Namnbyte
Skrivet av: Hans skrivet 2016-12-18, 21:05:10 PM
Det cår även att trycka CTRL+ENTER
Titel: SV: Namnbyte
Skrivet av: Siwert skrivet 2016-12-27, 14:22:36 PM
Tack