Genney forum

Synpunkter => Tekniska problem och förslag => Ämnet startat av: BRydh skrivet 2016-12-22, 19:03:08 PM

Titel: Programfönstrets storlek vid start
Skrivet av: BRydh skrivet 2016-12-22, 19:03:08 PM
Programmet startar alltid i fullskärmsstorlek. Varför?

Vill att det ska starta i senast använda storlek och plats på skärmen.
Hittar ingen inställning om det i Inställningar.
Titel: SV: Programfönstrets storlek vid start
Skrivet av: Administrator skrivet 2016-12-23, 14:18:28 PM
Jag lyckas inte upprepa felet. För mig startar Genney i den storlek och position den hade då det stängdes ner.
Titel: SV: Programfönstrets storlek vid start
Skrivet av: BRydh skrivet 2016-12-23, 20:03:07 PM
Visst är det fantastiskt!
När jag skrev inlägget hade jag startat om programmet många gånger och varje gång blev det fullskärm.

Idag när jag öppnar det har det "rätt" storlek.
Men databasen öppnades inte. Helt tomt.
Försökte återställa. Fortfarande tomt.
Startade om programmet och då startades databasen.

Signaturen #lättförvirrad  ;)
Titel: SV: Programfönstrets storlek vid start
Skrivet av: ÅkeH skrivet 2017-12-07, 16:09:09 PM
Jag hakar på här eftersom temat redan fanns.

Av någon anledning så öppnas Genney alltid i fönsterläge, även om jag var i fullskärm när jag stängde programmet.

Låt oss säga att jag har ställt in mitt fönster till att täcka halva skärmen och pendlar mellan fullskärm och denna fönsterstorlek när jag jobbar.

Om jag stänger Genney i fönsterläge och startar igen så öppnas ett fönster av samma storlek som tidigare.
Stänger jag istället i fullskärmsläge och startar om så öppnas Genney i ett fönster, men då har fönstrets storlek ändrats till att täcka hela skärmen.

(Jag har precis uppgraderat till Genney2 och det är ingen skillnad på versionerna.)
Titel: SV: Programfönstrets storlek vid start
Skrivet av: NCC-1031 skrivet 2017-12-07, 22:50:01 PM
Om jag stänger Genney i fönsterläge och startar igen så öppnas ett fönster av samma storlek som tidigare.
Stänger jag istället i fullskärmsläge och startar om så öppnas Genney i ett fönster, men då har fönstrets storlek ändrats till att täcka hela skärmen.

Det är något som jag har hakat upp mig på vid flera tillfällen, i vissa fall mycket irriterande.
Titel: SV: Programfönstrets storlek vid start
Skrivet av: Peter skrivet 2017-12-09, 01:41:22 AM
Håller med. Vill också att fönsterstorleken ska memoreras.

[bifogad fil raderad av administratör]