Genney forum

Synpunkter => Tekniska problem och förslag => Ämnet startat av: xkjell skrivet 2017-04-03, 12:34:01 PM

Titel: Avsluta Genney
Skrivet av: xkjell skrivet 2017-04-03, 12:34:01 PM
Verktygskommandot Avsluta (röda kryssknappen) har försvunnit i Arkivmenyn med påföljd att när jag avslutar programmet med Cmd+Q så kommer inte frågan upp om jag vill säkerhetskopiera mm. Vad har hänt? Kör med Mac.
Titel: SV: Avsluta Genney
Skrivet av: Administrator skrivet 2017-04-03, 14:18:04 PM
Avsluta-knappen har inte funnits i Mac-versionen på länge.
I Mac är standard att den ligger under Macs menyrad > Genney tillsammans med inställningar och Om-fönstret.

Cmd+Q ska dock göra så att du får frågan att säkerhetskopiera om du har det ikryssat under inställningar.
Titel: SV: Avsluta Genney
Skrivet av: xkjell skrivet 2017-04-03, 14:52:45 PM
Det är ikryssat både påminnelse och gedcom...men ingen fråga dyker upp..

Hm...säkerhetskopieringspåminnelsen kommer upp (förutsätter att något är ändrat sedan sist)  :-)) vid cmd+Q