Genney forum

Användning => Hur gör man för att ...? => Ämnet startat av: Åke skrivet 2017-10-04, 16:54:57 PM

Titel: Enkel fråga
Skrivet av: Åke skrivet 2017-10-04, 16:54:57 PM
Hej!
En enkel fråga. Jag skall ändra ett namn och gör så och trycker så som jag tror på spara, men det ändras inte. Som vanligt har jag väl inte läst ordentligt. Är det något annat man skall göra?
Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: Åke skrivet 2017-10-04, 17:09:46 PM
Så ser det ut

[bifogad fil raderad av administratör]
Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: Administrator skrivet 2017-10-04, 17:58:28 PM

[bifogad fil raderad av administratör]
Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: Åke skrivet 2017-10-04, 21:59:55 PM
Jag är dum i huvudet. Jag har försökt göra vad jag tycker är logiskt men ändringen går inte igenom. Jag skriver in nytt namn trycker på symbolen Spara och allt ser bra ut men inget ändras. Jag tar upp "ändringsmenyn" fyller i nytt efternamn. Skriver ok. Fortfarande ingen ändring. Jag har jobbat med datorer i nästan 50 år och trodde att man inte behövde läsa instruktionerna men det får jag tydligen göra.
Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: Administrator skrivet 2017-10-05, 07:50:49 AM
Kan det vara att Genney är i demo-läge?
Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: Åke skrivet 2017-10-05, 11:00:00 AM
När jag går in på Hantera Licens, står det att jag har en giltig licens för 1.
Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: BengtDNilsson skrivet 2017-10-05, 13:24:43 PM
Jag installerade Genny utan licens (demo) på en dator och fick exakt detta beteende på importerade släktregister med över 100 personer.

Med små register gick det bra att ändra OCH spara.


Titel: SV: Enkel fråga
Skrivet av: Åke skrivet 2017-10-05, 15:16:13 PM
Tack!