Genney forum

Allmänt => Allmänt om Genney => Ämnet startat av: jalill skrivet 2017-12-06, 16:49:03 PM

Titel: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: jalill skrivet 2017-12-06, 16:49:03 PM
Installerade ver 2 idag.

Provade att titta på de nya cirkeldiagrammen.

Men - åtminstone vid visning på skärmen (jag har inte skrivit ut) - så är det inlagt ordet DEMO kors och tvärs.

Varför detta ?

[bifogad fil raderad av administratör]
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: Administrator skrivet 2017-12-06, 17:17:06 PM
Du är i demo-versionen, texten försvinner när du har full version.
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: jalill skrivet 2017-12-06, 17:57:53 PM
Jag använde länken i mailet om version 2, som kom för ett par dagar sedan - och därifrån hämtade hem - och installerade version genney_64_2.0b22.exe

Ska det vara någon annan länk jag skulle ha använt istället ?
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: Administrator skrivet 2017-12-06, 18:01:02 PM
Den licens du har gäller bara för version 1 men du kan uppgradera den för en reducerad kostnad till version 2.

Läs mer här https://genny.se/content.php?rid=143 (https://genny.se/content.php?rid=143)
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: jalill skrivet 2017-12-06, 18:04:31 PM
OK - jag kunde väl misstänka att det skule kunna vara något sådant  ;)

Men jag har inte läst något om (behovet av) särskild licens för 2:an ?
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: xkjell skrivet 2017-12-06, 18:20:15 PM
Det här går att läsa under fliken licens

Uppgradering

Uppgradering av licensnyckel

Om du har en licensnyckel för version 1 kan du uppgradera den till en licensnyckel för version 2 till en reducerad kostnad.

Om en licensnyckel är betald from 170826 är uppgraderingen kostnadsfri annars är priset 300 kr.

Inte svårare än så!
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: jalill skrivet 2017-12-06, 18:20:57 PM
OK - ny licens inhandlad.

Försökte först alternativet att klistra in innehållet i den erhållna filen
- men fick då bara meddelande om att "Filen inte hittas" ...
... prövade två gånger ...
... så då fick jag pröva att leta upp filen via Bläddra istället ...

Och då fungerade det.
Titel: SV: Demo-utskrivning ?
Skrivet av: xkjell skrivet 2017-12-06, 18:22:24 PM
tummen upp!   :)