Genney forum

Synpunkter => Tekniska problem och förslag => Ämnet startat av: LeifJohansson skrivet 2018-01-21, 18:38:39 PM

Titel: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: LeifJohansson skrivet 2018-01-21, 18:38:39 PM
Jag har ännu en gång fått problem med att jag ska installera min licens på en ny dator. För någon månad sen så skulle jag uppgradera  till 2,0 från då en nyformaterad PC. Det gick inte. Slutade med att jag köpte en ny licens. Nu ska jag installera den på en iMac och så går det ännu en gång inte att installera min licens. Hämtade hem den, men den vill inte ta den. Likaså om jag kopiera in texten i rutan så går det inte att trycka på installera. >:( >:(
Nu undrar jag vad felet är. Köper snart ett nytt släktforskningsprogram.
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: LeifJohansson skrivet 2018-01-21, 22:54:58 PM
Nu har jag installerat om till en tidigare version av operativsystemet. Fungerar fortfarande inte att få licensen till att fungera. Blir väl som förra gången att jag får köpa en ny igen  >:(
Jag gillar trots allt programmet.
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: MartinB skrivet 2018-01-21, 23:14:59 PM
Tror du ska kontakta supporten innan du köper en ny licens.
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: Administrator skrivet 2018-01-22, 08:52:48 AM
Har du provat att nollställa licensen under Mina sidor?
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: LeifJohansson skrivet 2018-01-22, 20:13:49 PM
Det har jag gjort. Fungerar inte ändå.
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: Administrator skrivet 2018-01-22, 20:20:19 PM
Verkat som du fått dubbla uppgifter, prova nu.
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: LeifJohansson skrivet 2018-01-22, 20:49:07 PM
Fungerar inte. Nollställer och laddar ner. Går in och ska lägga in licensen i programmet men "knappen" installera licens blir inte aktiv. Samma sak om jag klistrar in i rutan.
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: Hans skrivet 2018-01-23, 00:55:26 AM
Leif, är du säker på att du hämtar in rätt licens, dvs den för Version 2??? Jag har själv gjort misstaget att försöka lägga in en V1-licens i V2, men jag döpte om dem så att jag kunde identifiera den rätta.

Kanske ett löjligt enkelt råd, men ibland är lösningen också löjligt enkel...   :-[
Titel: SV: Nu byter jag snart släktforskningsprogram.
Skrivet av: LeifJohansson skrivet 2018-01-23, 18:10:25 PM
Fungerar nu. Fick en licens mailad till mig och då fungerade det.  :D
Det verkar som om licensen som jag kan ladda ner via mina sidor är en version 1 licens.