Genney forum

Synpunkter => Tekniska problem och förslag => Ämnet startat av: Hr F skrivet 2018-03-04, 18:08:33 PM

Titel: Nätverksproblem + låst databas
Skrivet av: Hr F skrivet 2018-03-04, 18:08:33 PM
Hej,

Hade lite problem med nätet idag medan jag jobbade i Genney. Resultatet var att programmet ersatte sökväg till databasen med defaultvärdet och det utan att varna. (Jag har alla sökvägar pekandes på en nätverksenhet.) En del i röran som uppstod är att nu när jag försöker öppna en databas så klagas det på att någon annan har databasen öppen. Ett försök till återställning ger samma resultat.
Hur kommer jag ur detta?
Titel: SV: Nätverksproblem + låst databas
Skrivet av: Administrator skrivet 2018-03-05, 06:51:36 AM
Om du har Windows kanske du behöver avsluta en java-process i aktivitetshanteraren, alt. starta om datorn.
Titel: SV: Nätverksproblem + låst databas
Skrivet av: Hr F skrivet 2018-03-14, 18:31:53 PM
Tack. det fungerar. Fortfarande känns det dock lite osäkert att sökvägarna ändras utan varning. Det har hänt flera gånger och ställer till oreda.