Genney forum
Släktforskning => Allmänt om släktforskning => Ämnet startat av: Alsterolle skrivet 2018-11-30, 14:14:36 PM
-
Jag ser i senaste mail från AD att DIS fått med en annons gällande "Specialerbjudande till Arkiv Digitals kunder"
Priset på DISGEN för nya medlemmar i DIS 650 kr ... Men medlemskap i DIS tillkommer med kr 180. Summa 780.
-
Det påstås också i AD:s mail att: Det mest unika med Disgen är att du enkelt kan arbeta med flera familjer eller släktträd parallellt. En sanning med modifikation — eller en ren lögn? I Genney kan man ju ha flera register öppna och växla mellan dem, dock inte dela skärmen. Undrar om man kan det i Disgen?
Har Genney försökt få till något samarbete med AD? Det kunde kanske vara nyttigt med lite konkurrens...
-
Jag försökte också klura ut vad de menade men förstod inte.
DIS samarbete, vad jag förstått, är att DIS har aktier i Arkiv Digital och i utbyte mot det får Disgen ibland reklam i ADs utskick.
-
Jag har också aktier i AD! Hur ska man utnyttja det, tro? 8)
-
Och, AD får billiga (gratis?) annonser i tidningen Diskulogen.