Genney forum

Allmänt => Allmänt om Genney => Ämnet startat av: Jakob skrivet 2021-01-01, 15:11:31 PM

Titel: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Jakob skrivet 2021-01-01, 15:11:31 PM
Hej och god fortsättning på det nya året!

Jag mailade följande problem till mail@genney.se för ett tag sedan, men börjar undra om det någonsin kom fram, så nu provar jag här istället, då jag sett att Administrator varit aktiv här. En sökning på felmeddelandet här på forumet visade att liknande problem tydligen även uppstod för somliga vid försök till uppgradering från v1 till v2 för tre år sedan.

Min dator lade av för någon månad sedan, och jag har nu skaffat en ny, en MacBook Pro med M1 och Big Sur, vilket jag läst på forumet att v3 ska vara kompatibel med. Jag har laddat ner v3.0b34 och försöker nu uppgradera min licens för v2 till en för v3, genom att följa följande steg:

https://genny.se/content.php?rid=143

Men jag får bara meddelandet att "Hämtningen misslyckades" när jag antingen laddat in licensen via dess sökväg, eller klistrat in dess innehåll i textrutan. Jag provade också att via "Mina sidor" nollställa min gamla licens på min trasiga dator, men det gjorde ingen skillnad. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Hoppas på att det finns en lösning till detta! Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Jakob
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Administrator skrivet 2021-01-01, 17:00:58 PM
Har du Genney 2 med installerad licens på samma dator?
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Jakob skrivet 2021-01-01, 17:46:53 PM
Nej, har aldrig installerat v2 på den här datorn, bara v3.
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Administrator skrivet 2021-01-02, 11:38:44 AM
Vad använder du för operativsystem?
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Jakob skrivet 2021-01-02, 12:08:31 PM
Jag kör macOS Big Sur 11.1 på en MacBook Pro med M1.
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Administrator skrivet 2021-01-02, 13:15:53 PM
Skapa då mappen /Users/<ditt användarnamn>/Library/Application Support/Genney/v2 och lägg licensnyckeln för Genney 2 i den och prova sen igen.
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Jakob skrivet 2021-01-02, 13:30:01 PM
Fantastiskt, det fungerade! Tack så mycket för hjälpen!
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Tingis73 skrivet 2021-03-12, 06:47:46 AM
Jag har samma probem, fast på Windows 10. Finns det nån motsvarande lösning?
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Administrator skrivet 2021-03-12, 09:07:11 AM
Motsvarande sökväg i Windows är:
C:\Users\<ditt användarnamn>\AppData\Roaming\Genney\v2
Titel: SV: "Hämtningen misslyckades" vid licensuppgradering
Skrivet av: Tingis73 skrivet 2021-03-12, 10:21:11 AM
Tackar, funkar perfekt!