Författare Ämne: Publisering - Det går inte att hitta filen  (läst 3033 gånger)

leif753

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Publisering - Det går inte att hitta filen
« skrivet: 2022-06-27, 17:47:40 PM »
När jag skall publicera mitt träd så får jag meddelandet "Det går inte att hitta filen". Jag har försökt med lite olika varianter t.ex. döpt om trädet, exkludera media. Nån som har nåt tips?

Jag använder standard genvägar för alla filer

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
SV: Publisering - Det går inte att hitta filen
« Svar #1 skrivet: 2022-06-28, 08:14:53 AM »
Kan du beskriva mer i detalj vad du gör?

leif753

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2022-10-18, 20:29:01 PM »
Tja, jag har provat flera varianter.
Jag klickar på "Arkiv" -> "publisera".
Allt default, jag rör ingenting.
Klickar "Exporterar". "filen finns redan. Vill du skriva över den", jag klickar "<Ja> .
Sen blir det "informations meddelande" "Platsnamnet innehåller otillåtna tecken (?), ignoreras!" Då klickar jag <OK>
Genererar webbpublikation...
och sen (sist verkar det som) kommer felmeddelande (fast egentligen är det en info ruta) "Det går inte att hitta filen"

Sen visas en websida, från filer lokalt på min dator. Places.htm har inte genererats.
Personer i rubriken kan jag klicka. Sen kan jag även klicka ett namn och då visas Persondata. Sen när jag klickar bokstäverna längst till vänster, så händer ingenting. Hovrar jag över bokstäverna så ser jag Java-kommandot men som sagt ingenting händer

leif753

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2022-10-18, 21:43:46 PM »
Jag testade lite mer. OM jag begränsade publiseringen till mina anor (2223 personer) gick det bättre. Jag fick samma felmeddelande. men den lyckades med hela publiseringen.

Men tar jag mina anor och bara 241 personer då funkar det klockrent. Men jag ser att det verkar att ha å göra med meddelandet om felaktiga "Platsnamnet innehåller otillåtna tecken (?), ignoreras!"

Jag skall gå igenom och redigera felaktigheterna

leif753

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2022-10-18, 23:51:46 PM »
Nu har jag gjort en djupdykning. Det visade sig att problemet är felaktiga tecken i "Plats" fältet. Precis det den informerade om. Om jag tog bort dom så fungerar det utmärkt. de felaktiga tecknen var ?? och ??,??

Men det känns som en bugg tycker jag. Eller finns det en förklaring?