Författare Ämne: Syster/brors död/födelse etc  (läst 157 gånger)

John L

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
Syster/brors död/födelse etc
« skrivet: 2026-05-06, 11:44:57 AM »
Jag har varit lite triggerhappy vid några tillfällen och tydligen tagit bort syster/brors, död/födelse etc och liknande för några personer.
Tyvärr vet jag inte riktigt när och har gjort mycket arbete efter detta, så återställning av en äldre säkerhetskopia verkar inte aktuellt.
Jag har provat med att klicka ut/klicka i rutorna för detta under arkiv/inställningar/biografi men detta verkar inte påverka redan gjord editeringar.

Hur gör jag för att återställa detta händelser?
Med vänlig hälsning
John Lawson
070 325 50 53

AndersBe

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
SV: Syster/brors död/födelse etc
« Svar #1 skrivet: 2026-06-20, 13:15:05 PM »
Detta bör fungera, men gör för säkerhets skull först en backup på ditt senaste släktregister:
1. Gör ett nytt släktregister med valfritt namn.
2. I detta nya släktregister, återställ din gamla backup med de korrekta datumen för syster/bror etc. som då alltså får namnet som ditt senast skapade släktregister. Sen kan du botanisera runt, skriva ned alla datum och manuellt mata in dem i ditt senaste släktregister.
/Anders