Författare Ämne: Ny webpublicering  (läst 590 gånger)

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 135
    • Visa profil
Ny webpublicering
« skrivet: 2019-02-16, 15:23:15 PM »
Jag har en liten ny fundering. Jag har uppdaterat ett antal kartpositioner för en del personer i min databas så jag tänkte göra en ny "webpublicering". Jag utgår ifrån att index-filen skrivs över när jag gör en ny publicering med samma namn. Eftersom jag infört några egna kommandon i den befintliga filen som jag har nu så kommer dessa att skrivas över. Rätt?
Vad är smartast?  kopiera nuvarande index-fil och sedan ersätta den nya med den kopierade för att slippa lägga in kommandon på nytt? Eller finns det något bättre smartare sätt som jag inte kommit på?
Givetvis kan jag ju lägga in mina egna kommandon på nytt, men tänkte att jag skulle slippa det.

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 799
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
SV: Ny webpublicering
« Svar #1 skrivet: 2019-02-16, 17:22:12 PM »
Jag tycker att du tänker alldeles rätt!
Hans Rosenlund

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 135
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-02-16, 18:38:14 PM »
Så bra, tack Hans.

larsgmb

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 345
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2019-05-22, 10:44:42 AM »
Jag har en liten ny fundering. Jag har uppdaterat ett antal kartpositioner för en del personer i min databas så jag tänkte göra en ny "webpublicering". Jag utgår ifrån att index-filen skrivs över när jag gör en ny publicering med samma namn. Eftersom jag infört några egna kommandon i den befintliga filen som jag har nu så kommer dessa att skrivas över. Rätt?
Vad är smartast?  kopiera nuvarande index-fil och sedan ersätta den nya med den kopierade för att slippa lägga in kommandon på nytt? Eller finns det något bättre smartare sätt som jag inte kommit på?
Givetvis kan jag ju lägga in mina egna kommandon på nytt, men tänkte att jag skulle slippa det.
Man blir ju nyfiken på de där egna kommandona du lagt in :)
Inget du skulle kunna tipsa om?
(Men det kanske är för komplicerade grejer)