Författare Ämne: Börja om?  (läst 1256 gånger)

larsgmb

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 345
    • Visa profil
Börja om?
« skrivet: 2019-04-30, 21:12:01 PM »
Finns det något sätt man kan börja om från början i Genney, UTAN att tappa precis allting. T.ex. det platsregister man med stor möda har knåpat ihop?

Anledningen är att jag har en del strul i Genney.
Säkert för att mitt släktträd/register ursprungligen las upp i ett annat släktprogram, som sen via dess gedcom kopierades över till ett annat släktprogram, som sen via dess gedcom kopierades över till Genney.
Förmodligen blev det något knas på vägen.

Hans

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
SV: Börja om?
« Svar #1 skrivet: 2019-05-01, 10:53:29 AM »
Om du skapar ett nytt register så är ditt platsregister tillgängligt även för detta. Där kan du antingen börja från början eller importera en 'vettig' gedcom. Sedan kan du radera det struliga registret så småningom...
Hans Rosenlund

larsgmb

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 345
    • Visa profil
SV: Börja om?
« Svar #2 skrivet: 2019-05-01, 11:59:41 AM »
Om du skapar ett nytt register så är ditt platsregister tillgängligt även för detta. Där kan du antingen börja från början eller importera en 'vettig' gedcom. Sedan kan du radera det struliga registret så småningom...
Tack för tipset. Men jag bävar. Blir jättestort jobb ändå. Kanske kan jag härda ut och steg för steg hitta det som strular i registret.

T.ex. nyss vid gedcom-export till Disgen, som inte fungerade, upptäckte jag att en person i sin biografi hade en notering som var tom. Tog jag bort den protesterade inte Disgen längre. :)

Utöver Genneys kontroller så använder jag andra släktprograms kontrollfunktioner. De dom klagar på ändrar jag i Genney. Kanske blir registret bra till slut. ;)
« Senast ändrad: 2019-05-01, 17:08:44 PM av larsgmb »