Författare Ämne: Media  (läst 125 gånger)

Farfar

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
Media
« skrivet: 2019-07-02, 10:56:44 AM »
Hoppas Administrator tar sig en funderare när de gäller Media.
I mediakatalogen har jag underkataloger och dessutom underkataloger till dessa.
T.ex. Media->Bouppteckningar->Nils Nilsson.
Alla underkataloger kommer inte upp vid val av ny media utan jag måste gå till
Dokument->Genney->Media->Bouppteckningar->Nils Nilsson.
Lite omständligt i onödan.
Det vore bättre i detta fallet om Media kom upp med katalogen Bouppteckningar - men den finns då inte med.
Alternativt om man via en inställning kunde välja att spara till senast använda katalog.

Jag har flera hundra bilder som jag lagt in under Media. Alla visas i ett fönster. Det är oöverskådligt. Det vore bättre om de kunde visas i den katalogstruktur som de är inlagda under.

Tänkte köra Reparera under Media. Gjorde då för säkerhets skull en backup. Men där står det att backup är gjort på 191 "media".
Jag har ju flera hundra. Vet ej om jag vågar köra reparera.

I Mediafönstret vore det bra om det stod hur många filer där är.

I Mediafönstret om jag scrollar en pil ner i det vertikala rullningshandtaget så kommer jag en rad ner. Om jag scrollar en sida ner (strax över pil ner) så scrollas det bara några pixel. Det borde vara en sida i stället. Är det en inställningssak?
Bortsett från detta och några andra små detaljer så tycker jag att Genney är ett fantastiskt bra program.

larsgmb

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 329
    • Visa profil
SV: Media
« Svar #1 skrivet: 2019-07-09, 10:18:29 AM »
Jag har flera hundra bilder som jag lagt in under Media. Alla visas i ett fönster. Det är oöverskådligt. Det vore bättre om de kunde visas i den katalogstruktur som de är inlagda under.
Jo. Speciellt om man bemödat sig med att strukturera upp sina media i olika foldrar så känns det lite surt att allt hamnar i en klump i Genney.
Å andra sidan har jag själv med 164 bilder inte lidit av det.