Författare Ämne: Framtidssäkring av min forskning  (läst 3875 gånger)

Farfar

• Full Member
  • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
Framtidssäkring av min forskning
« skrivet: 2023-09-19, 08:06:44 AM »
Av min faster var vi några som fick kopior av hennes släktforskning. Jag är den ende som forskat vidare. Jag är i dagarna 82 år och vill lämna vidare detta och allt det jag gjort. Jag tänker ge USB-minne till syskon och syskonbarn. Inalles 26 stycken USB-minnen. Där skall givetvis finnas en gedcomfil och kanske systembackup, platsregister med mera. Problemet är media. Där måste jag sortera. Men en fråga och kanske ett förslag, går det att lista alla presentationsbilder? För de vill jag gärna skall komma med. Givetvis skall jag rekommendera den eller de som tänker köra vidare att använda Genney. Det blir ju enklast så.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
SV: Framtidssäkring av min forskning
« Svar #1 skrivet: 2023-09-20, 08:31:13 AM »
I nuläget går det inte att lista presentationsbilderna men är nu noterat som förslag.

NCC-1031

• Full Member
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2023-09-21, 21:40:59 PM »
Tips, lägg även med en kopia på Genney installationspaket på usb-minnet.

gasolgrill

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2024-01-24, 16:45:28 PM »
Jag framtidssäkrar genom att exportera till en website som jag lagrar lokalt.
Då är jag oberoende av att ett program fungerar och även om alla webläsare upphör att fungera så finns i alla fall informationen kvar. Fördelen med det jämfört med att exportera till GEDCOM är att då finns även all media med.

Skall man sedan dela med sig så lägger man bara alla HTML-sidorna på valfritt medium för att lämna vidare.
//Anders