Författare Ämne: Installation på Mac  (läst 3460 gånger)

Håkan Nordell

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
Installation på Mac
« skrivet: 2016-02-07, 22:58:02 PM »
När jag hade installerat Genney på en Mac och läsa tillbaka en säkerhetskopia från Dropbox, så uppenbarar sig detta fel. Jag försökte på alla sätt och installerade till och med om Genney för att vara på den säkra sidan, men med samma resultat... tyvärr. Notera att återläsning till en maskin i Windowsmiljö fungerar klockrent.

Nu är inte jag någon stor användare av Mac men det känns som detta skall fungera utan problem. Någon som vet vad detta kan bero på, så vore jag tacksam.
/H

[bifogad fil raderad av administratör]

minsann

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
SV: Installation på Mac
« Svar #1 skrivet: 2016-02-10, 20:40:06 PM »
Vad är det för säkerhetskopia du har på Dropbox?

Jag provade precis att göra en säkerhetskopia från Genney till Dropbox. Sedan gjorde jag en återställning och jag får inga felmeddelande. Provat med Genney installerat på en MAC OS X El Capitan senaste versionen.

Håkan Nordell

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Installation på Mac
« Svar #2 skrivet: 2016-02-11, 07:34:33 AM »
Jag var hos min bror som kör Mac och OSet har några år på nacken. Vet inte exakt men Lion kanske. I alla fall så är säkerhetskopian en databas export från Windowsmiljö (med licens) till Dropbox. Noterbart är att det går att skapa ett nytt träd på Macen utan problem, utan det är själva återläsningen som strular.