Hej.
Så här svarade supporten på Storegate:
"Programmet är byggt för att inte visa vissa mappar så som Appdata, då det generellt inte är något man behöver spara, och sparar utrymme för användare om de bara väljer allt."
Det säger väl allt. Inga viktiga datafiler skall ligga där.
Jag kan inte ens hitta mappen genom att söka på Genney eller JAVA i AppData.
Jag använder en stationär dator hemma och en bärbar när jag är på andra platser. Innan jag lämnar hemmet synkar jag viktiga filer, bl.a. datafiler till Genney, med SyncBackPro. Åter i hemmet kör jag SyncBackPro igen, och sedan är det bara att fortsätta arbeta. Vill göra detta utan att behöva öppna Genney och göra en systembackup varje gång. Jag har ett antal olika register och vet aldrig vilka som kan vara intressanta att öppna.
Jag kan inte se, varför det skulle vara en nackdel, att kunna välja var man vill ha platsregistret. Vill man låta det ligga på defaultstället, så är det ju bara att låta bli att ändra platsen.
Som det är nu vågar jag inte lägga jobb på att skapa några platser, utöver de som finns som standard. Kan tyvärr snabbt bli ogjort arbete.
Synd på ett så i andra avseenden jättebra program.
Vänliga hälsningar
Lars
PS. Angående "molnet" så verkar det inte vara så säkert, med tanker på de senaste rapporterna om stölder och spärrningar av hela databaser. Dessutom förbättrar ju molnet inte min situation vad jag kan se. DS.