Författare Ämne: "Framtid"  (läst 10124 gånger)

hakan@glommen.eu

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
"Framtid"
« skrivet: 2024-10-24, 15:11:22 PM »
Fler och fler släktforskare ( som jag/vi hjälper ) använder sig enbart av en tablet (surfplatta). Hur kommer Genney  att kunna ha dessa personer som kund/användare i framtiden?

Hälsningar Håkan

NCC-1031

• Full Member
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: "Framtid"
« Svar #1 skrivet: 2024-10-24, 20:15:23 PM »
Men då använder de sig väl av nätbaserade tjänster helt och hållet antar jag. I min förening (Örebro) har jag inte märkt av detta mer än i enstaka fall. De flesta har jag förstått hellre har ett riktigt tangentbord och mus vid uppdateringar. En padda fungerar förmodligen bra för att titta runt och göra enklare noteringar för att sedan föra över det till sin datorbaserade forskning när så möjligt är.

hakan@glommen.eu

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 49
    • Visa profil
SV: "Framtid"
« Svar #2 skrivet: 2024-10-24, 20:45:22 PM »
Jo det är jag fullt medveten om men ett antal personer väljer att "ansluta" sig till webbsidor och inser inte värdet av att jobba via en dator, registrera i ex.vis Genney och dom tycker sig ha allt via Ancestry, My Heritage, Arkiv Digital och liknande. På nått vis känns det som om Genney och dess kollegor bör hitta alternativ.

Jag tror att nån form av "webbanpassning" av dessa i dag datorbaserade programleverantörerna kan bli nödvändig.

Rätt eller fel det får väl vår närtid visa.

Håkan