Författare Ämne: Linux: Command-Line Arguments - hur ska den se ut efter en ny installation?  (läst 1309 gånger)

tobbet

• Full Member
  • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
Hej,

Har ett mysko problem som nyligen har uppkommit. Muspekaren slutar aldrig att snurra när jag är inne i Genney utom på vissa ställen. Klickar jag på en person så blir en annan aktiv. Jag fibblade lite med inställningar för att få grafiken att bli bättre men inte lyckats. Glömde ta en kopia på raden i "Comman-Line Arguments. Min ser ut enligt följande:

Kodstycke: [Välj]
-jar -Xms8192M -Xmx8192M -Dawt.useSystemAAFontSettings=lcd -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=true -Derby.storage.pageSize=8192 -Djava.library.path=lib /usr/lib/genney-4.0/genney_4.0-64.jar
Motsvarar den orginalet

Tack
CachyOS KDE + Genney 4.x

Bor i Jämtland. Född i Sundsvall.  Bott i Västmanland och Sörmland 1976-2017. Forskar på min mammas sida (Vedin från Galtström, Gnarp, Lungsund) och min pappa (Törnqvist från Liden/Indal/Bredsjön)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
Standard är -Xms2048M -Xmx2048M vilket är minnestilldelning och det räcker att ange 4096 som max.

tobbet

• Full Member
    • Visa profil
Nu tänkte jag hela strängen: exempelvis "-Dawt.useSystemAAFontSettings=lcd -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=true" ska det vara med?

Videosnutt
https://youtu.be/bt4CApdZlMk
« Senast ändrad: 2025-03-19, 15:56:38 PM av tobbet »
CachyOS KDE + Genney 4.x

Bor i Jämtland. Född i Sundsvall.  Bott i Västmanland och Sörmland 1976-2017. Forskar på min mammas sida (Vedin från Galtström, Gnarp, Lungsund) och min pappa (Törnqvist från Liden/Indal/Bredsjön)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
Ok, standard är:
-jar -Xms2048M  -Xmx2048M -Djava.util.Arrays.useLegacyMergeSort=true -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Derby.storage.pageSize=8192

Har du gott om tillgängligt minne?
« Senast ändrad: 2025-03-19, 16:13:59 PM av Administrator »

tobbet

• Full Member
    • Visa profil
Japp 32GB

Tror jag fixade det. Tog bort Genney4.props och startade upp igen. Fick självklart fixa alla sökvägar men det är ett i-lands problem. Nu verkar det som allt är ok. Ingen muspekare som snurrar och klickar jag på diverse personer så blir rätt aktiverad/markerad

Tackar
« Senast ändrad: 2025-03-19, 16:36:01 PM av tobbet »
CachyOS KDE + Genney 4.x

tobbet

• Full Member
    • Visa profil
Ropade hej för tidigt. Samma fel igen...nästan. Nu är pilen framför varje person som kan klicka på för att komma framåt till nästa generation. Den har hamnat i mitten nertill under rutan när namnet står på personen. Vete tusan vad det är som gör detta. Det var bra ett par dagar efter att jag skapade en ny .props fil, men nu som sagt är det tillbaks igen.

Gjorde samma sak igen. Skapade en ny .props fil och nu är allt ok igen....undrar vad det är som orsakar detta. Utredning pågår...
« Senast ändrad: 2025-03-24, 18:02:03 PM av tobbet »
CachyOS KDE + Genney 4.x