Författare Ämne: Kommande nyheter i version 2  (läst 8987 gånger)

gronberg76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
    • Släktled - gör släktforskningen åt dig!
SV: Kommande nyheter i version 2
« Svar #30 skrivet: 2017-11-03, 12:22:35 PM »
Låter bra att det är på gång. Kommer det vara möjligt att installera betaversionen vid sidan av Genney 1.2 så de går att köra parallellt?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2030
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: 2017-11-03, 12:29:17 PM »
Det går. Platsregister, mallar och fönsterinställningar används av bägge versionerna.

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 799
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
« Svar #32 skrivet: 2017-11-03, 16:27:29 PM »
... Och synpunkter, särskilt på standardvärden, i v2 tas tacksamt emot.

Vad menar du med standardvärden?
Hans Rosenlund

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2030
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: 2017-11-03, 17:21:16 PM »
Jag menar vilka av de inställningar som går att göra som man anser är bäst, dvs. de man personligen tycker bör vara förvalda första gången man startar Genney.

T.ex. om referensnummer eller ändringsdatum ska visas i biografin första gången man startar Genney.

Eftersom man har olika vanor och behov kan det variera en del och det är då intressant vad flest föredrar.

xkjell

• Full Member
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
« Svar #34 skrivet: 2017-11-07, 11:23:40 AM »
Beta 2 motsvarar förväntningarna med råge! Snyggt och ren layout. Det mesta känner man igen, men underhåll var en positiv nyhet liksom naturligtvis cirkeldiagrammen!

Det borde finnas en ångra-funktion om man trycker på fel avslutsknapp och säkerhetsmenyn kommer upp för att välja olika alternativ.

Två, som jag tycker, viktiga funktioner är publikation av släktbok samt enkel hantering av synkning mellan enheter. Hoppas det ligger med i pipelinen för snar framtid.

BengtDNilsson

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: 2017-11-07, 16:59:33 PM »
Två, som jag tycker, viktiga funktioner är publikation av släktbok samt enkel hantering av synkning mellan enheter. Hoppas det ligger med i pipelinen för snar framtid.

Har du testat Huvudmeny - Skriv ut - Bok?

Har du testat Arkiv - Publicera?

Motsvarar det du avser med släktbok?

xkjell

• Full Member
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
« Svar #36 skrivet: 2017-11-07, 23:26:05 PM »
BengtDNilsson

I min iver att testa missade jag bok-utskrift. Har nu testat lite och det är i sin enkelhet en början men det återstår mycket. Jag önskar t.ex att det blir mer som en bok med innehållsförteckning, sidor med egen text etc (med hjälp av sidbrytning mm kan man hanka sig fram och få tomma blad som sedan kan ersättas manuellt utan att sidnumreringen faller....men det blir mycket manuellt om innehållsförteckningen oxå är manuell.

Web-publicering har jag testat lite och so far so good. Med 100 pers blir det lite rumphugget.

Enkel synkning mellan enheter (där man jobbar lokalt men synkas om så är valt) vore mumma :D

Strömshall

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: 2017-11-08, 19:12:52 PM »
Önskas ytterligare beta-testare så ställer jag gärna upp. Jag kör Mac. Mvh

Jonas