Författare Ämne: Promotion - reklam  (läst 4093 gånger)

Alsterolle

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 189
    • Visa profil
Promotion - reklam
« skrivet: 2017-11-17, 15:16:30 PM »
Jag har i all enkelhet försökt puffa för Genney - gjorde en YouTube video redan i beta-stadiet, hade en presentation i släktforskarföreningen och gjort en del inlägg i FB.

Nu när programmet "mognat" och tillförts ytterligare unika funktioner i v 2 som är på gång, så tycker jag det är dags att slå på trumman ytterligare.

Detta för att användarbasen skall öka, skapa bättre ekonomi för utvecklare, säkerställa fortsatt utveckling, få in fler användarsynpunkter och allmänt tipsa om ett alternativ till de andra svenskutvecklade programmen.

Kan vi användare hjälpa till med marknadsföringen - i så fall hur?

 

KiAnKo

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #1 skrivet: 2017-11-21, 13:40:45 PM »
Ja, tack!

Om det finns färdiga texter och jämförelser att använda så är det bättre att använda dem än att vi skapar egna.

Jag hjälper gärna till att sprida information!

BengtDNilsson

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #2 skrivet: 2017-11-21, 17:33:09 PM »
Längst ned på Genney nyhetssida finns en jämförelse mellan olika program.

Det jag saknar är jämförelse med andra släktforskningsprogram som kör på Mac och Linux.

Jämförelse mellan svenska släktforskningsprogram
https://genny.se/content.php?rid=97

xkjell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #3 skrivet: 2017-11-21, 23:46:59 PM »
BengtDNilsson

Tyvärr haltar nog jämförelsen lite till dags dato. Bör nog uppdateras om den skall vara 100% trovärdig (t.ex en MinSläkt-användare klagade på brister).

Administrator

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2514
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #4 skrivet: 2017-11-22, 08:03:44 AM »
Vad var det för brister han klagade på?

xkjell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #5 skrivet: 2017-11-22, 09:50:46 AM »
Vill minnas att det var bl.a släktskap (ett facebook-inlägg där jag pushade för Genney och hänvisade till jämförelsen)

Administrator

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2514
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #6 skrivet: 2017-11-22, 12:19:06 PM »
Det var nog i ett tidigare skede, en del saker har justerats.

Det finns tre avsnitt som har med släktskap att göra och det enda av dessa som inte MiS är markerad för är släktskapsvy och mig veterligt finns det heller ingen.

Jag skulle säga att listan är ganska korrekt och relativt objektivt hållen. Den kommer också att justeras en del i och med v2.
« Senast ändrad: 2017-11-22, 12:20:44 PM av Administrator »

xkjell

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #7 skrivet: 2017-11-22, 14:19:16 PM »
Det låter bra!
Icke Genny-användare kan uppfatta jämförelsen som en partsinlaga, dvs. jämförelsen är bara på sådant som, i det här fallet, Genney har. Jag inser svårigheten att få med ev. förtjänster som andra pgm har, men inte Genney. Desto specifikare desto trovärdigare (finns numera kanske inte några egenskaper som saknas...i förhållade till andra pgm ;) ).

BengtDNilsson

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: Promotion - reklam
« Svar #8 skrivet: 2017-12-04, 08:51:16 AM »
Jag har hittat en sak som MinSläkt är bra på; det är statistik över förnamnen

MinSläkt delar upp förnamnen som enskilda förnamn medan Genney låter exempelvis "Anna Maria" vara ihop istället för att vara två namn.



[bifogad fil raderad av administratör]

Hans

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
SV: Promotion - reklam
« Svar #9 skrivet: 2017-12-04, 09:58:51 AM »
För något år sedan skrev jag en betraktelse över olika släktforskarprogram på min hemsida http://hans.cecdesign.se/slaktforskning/slaektforskarprogram .Där nämner jag några Mac-program, men går inte in i detalj på dessa, då jag saknar erfarenhet. Kanske uppfattas ändå detta som en mera oberoende bedömning, än det som publiceras på Genneys egen sajt?

Jag ser att jag behöver uppdatera en del nu efter V2-släppet...


Har också försökt få informera i släktforskarförening, men tyvärr är många uppbundna av förmånliga erbjudanden från Disgen. En marknad som Genney borde slå sig in på, kanske genom prova-på eller mängdlicenser?
Hans Rosenlund