Författare Ämne: Lång Start  (läst 5832 gånger)

Administrator

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2495
    • Visa profil
SV: Lång Start
« Svar #15 skrivet: 2017-12-08, 13:43:47 PM »
Har du provat med att använda något annat register eller starta utan register och sen öppna det eller kanske stänga programmet med en annan antavla öppen.

Vilken antavla använder du normalt när du startar?

Hans

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
SV: Lång Start
« Svar #16 skrivet: 2017-12-08, 14:35:42 PM »
Har tidigare haft problem med "snurran", som då uppträdde endast i vissa delfönster (rapporterat till supporten). Kan inte påminna mig ha sett den i V2, men det kan bero på att jag numera startar utan register. Anledningen är att det inte är det senast aktiva registret som öppnar, utan det senast öppnade registret. Om jag då öppnat och sedan stängt ett annat register medan jag jobbat med mitt huvudregister, så var det det senare som dök upp när jag nästa gång startade Genney. Även rapporterat

Tänkte testa att ändra, men det biter tyvärr inte; jag får inte längre programmet att ladda något register, även när jag kryssat rutan (och den är fortfarande kryssad). Har också testat att ändra i registret och spara, men det påverkar inte. Och då kan jag ju inte heller utreda om "öppna senaste register" funkar annorlunda...

En annan förändring jag gjort, är att jag tagit bort auto-sortering av makar och barn. Kan det ligga någon orsak till "snurran" i detta?
Hans Rosenlund

Eva Lotsander

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 298
    • Visa profil
SV: Lång Start
« Svar #17 skrivet: 2017-12-09, 17:03:33 PM »
Jag råkade ut för ”snurran” ett par gånger i version 2 härom kvällen. Avslutade och öppnade Genney på nytt och då försvann ”snurran”. Det har hänt mig några gånger i version 1 också.

Hans, när du skriver ”auto-sortering”, menar du ”Sortera familjer efter vigsel och barn efter födsel” under Inställningar? För jag har aldrig använt det alternativet, men ändå råkat ut för ”snurran”.

Hans

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 822
    • Visa profil
    • Hans' hemsida
SV: Lång Start
« Svar #18 skrivet: 2017-12-09, 23:03:49 PM »
Hans, när du skriver ”auto-sortering”, menar du ”Sortera familjer efter vigsel och barn efter födsel” under Inställningar? För jag har aldrig använt det alternativet, men ändå råkat ut för ”snurran”.
Det var just det jag menade, så då föll det argumentet.
Hans Rosenlund