Författare Ämne: Öppna söksida i standardwebläsare?  (läst 1570 gånger)

Mostermysko

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
Öppna söksida i standardwebläsare?
« skrivet: 2018-03-11, 11:08:39 AM »
Finns den här funktionen fast jag inte hittar den? Eftersom den inbyggda webläsaren har begränsad funktionalitet skulle jag ibland vilja ta mig vidare därifrån tlll, i mitt fall, chrome. Men jag hittar inget enkelt sätt för det (förutom att reproducera samma sökning från början så att säga). Inte heller något sätt att kopiera länken till den sida jag befinner mig på (vilket vore praktiskt för att sen bara klistra in på lämplig plats i någons biografi eller i källorna).

Alsterolle

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 189
    • Visa profil
SV: Öppna söksida i standardwebläsare?
« Svar #1 skrivet: 2018-03-11, 16:36:54 PM »
Jag har framfört detta tidigare och håller med dig fullt ut. Mycket lättare att "förflytta sig" i DISBYT, Ancestry etc. Borde inte vara svårt med alternativ "Öppna i default webläsare".
Ju fler vi är ....

Administrator

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2514
    • Visa profil
SV: Öppna söksida i standardwebläsare?
« Svar #2 skrivet: 2018-03-11, 17:06:59 PM »
Kan hålla med om att det vore bra att kunna öppna sidan i extern webbläsare. Det är dock inte så trivialt som det verkar, snabbmeny funkar inte pga av tekniska detaljer som jag inte behöver gå in på. Den enklaste lösningen är nog ett kortkommando, svårt att hitta men har man gjort det en gång så...

Mostermysko

  • Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
SV: Öppna söksida i standardwebläsare?
« Svar #3 skrivet: 2018-03-11, 22:03:01 PM »
Jag har klurat ut en halvworkaround i och för sig, åtminstone för de internetsöksidor som i praktiken är en googlesökning. Det går ju att kopiera länken till sökresultaten om man högerklickar på dem. Det sparar några skrivna tecken i alla fall...