Författare Ämne: Anor i cirkeldiagram  (läst 4763 gånger)

Åke

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
Anor i cirkeldiagram
« skrivet: 2018-05-19, 12:46:26 PM »
Jag har ett problem som jag säkert har åstadkommit själv. När jag skriver ut min anor i de grafiska rutorna ser allt ok ut men när jag skriver ut samma i cirkeldiagrammet är det en del anor som inte kommer med. Någon som har ett tips vad jag skall göra?

Åke

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
SV: Anor i cirkeldiagram
« Svar #1 skrivet: 2018-05-19, 18:31:45 PM »
Två iakttagelser till som kanske kan ge någon en idé till lösning. Jag har denna ana på en annan gren i samma diagram och där är det inget problem. Om jag utgår från en ana innan där det stoppar så är det inte heller något problem.

Åke

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-05-19, 18:46:50 PM »
Bild

[bifogad fil raderad av administratör]

Åke

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-05-20, 07:15:07 AM »
Hittils är detta en monolog. Fördelen med detta problem är att jag rycker och kollar lite varstans i Genney. Jag bifogar en bild till där den översta är från inmatningsdelen och den understa är mitt problem med utskrift av cirkeldiagram. Tycker att det borde bygga på liknade kod på dessa bilder men tydligen är det något som får den understa att inte skriva ut allt.

[bifogad fil raderad av administratör]

LiD

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2018-05-20, 07:18:06 AM »
Det kan ju vara så att det är olika inställningar för "inmatningsdiagrammet" och "utskriftsdiagrammet, t.ex antal generationer som visas eller skrivs ut.

Rättelse: efter jag kollat på dina bilder så är det nog inte det.
« Senast ändrad: 2018-05-20, 07:20:32 AM av LiD »

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2018-05-20, 08:05:14 AM »
Åke, du fick svar via mejl men du kanske inte hunnit läst den. Hursomhelst verkar det vara en bugg. Personerna kommer med men inte ritas upp. Problemet är under utredning...

Åke

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2018-05-20, 08:30:31 AM »
 :) Tack
mvh
Åke

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2018-05-20, 08:46:37 AM »
Så här ligger det till, dom som inte kommer med är anförluster. Utskriftsmallen för cirkeldiagrammen anor och ättlingar har fått fel standardvärde för referens till anförlust. Det värdet går inte att ändra i utskriftsinställningarna för mallarna till cirkeldiagrammen. Man kan göra det manuellt i filerna ancestorFanChart.oco och descendantFanChart.oco i templates-mappen under appdata och där ändra värdet bReferenceAnlost till false, dvs. det ska stå bReferenceAnlost=false.

Men man kan också använda sig av den allmänna mallen och där kryssa ur referens till anförlust.

Kommer vara åtgärdat i uppdatering som inte är alltför avlägsen.