Författare Ämne: Slå ihop källor  (läst 761 gånger)

nielsen

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
Slå ihop källor
« skrivet: 2018-10-17, 09:40:43 AM »
Funktionen med att slå ihop källor, fungerar den alltid som den ska? Jag har över 47.000 hänvisningar och som regel så svirrar det bara till och det är klart. Men så helt plötsligt så börjar den tugga igenom alla 47.000 källorna på uppskattningsvis en timme.
Har även kollat på källor jag vet är tomma och de ligger fortfarande kvar när den svirrat som hastigast.
Är lite fundersam och konfunderad.
« Senast ändrad: 2018-10-17, 09:44:40 AM av nielsen »

nielsen

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
SV: Slå ihop källor
« Svar #1 skrivet: 2018-10-19, 14:27:00 PM »
Eftersom jag inte fått något svar, så postar jag igen.

Funktionen med att slå ihop källor, fungerar den alltid som den ska? Jag har över 47.000 hänvisningar och som regel så svirrar det bara till och det är klart. Men så helt plötsligt så börjar den tugga igenom alla 47.000 källorna på uppskattningsvis en timme.
Har även kollat på källor jag vet är tomma och de ligger fortfarande kvar när den svirrat som hastigast.
Är lite fundersam och konfunderad.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-10-19, 15:49:35 PM »
Inte säker på att jag förstår frågan, menar du att hopslagningen i samma register varierar i tid?

nielsen

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-10-19, 17:27:20 PM »
Jag har sett att vissa poster som är tomma, inte raderas när man kör sammanslagning med rensning.
Ibland har dop-källan och födelse-källan legat som två poster, men inte blivit sammanslagna. Just detta brukar lösa sig vid senare körningar.
När det gäller rensningen, så gäller det källor med tomma hänvisningar.