Hej,
Jag köpte Genney i samband med släktforskardagarna och har funderat på att börja använda det som mitt primära släktforskningsprogram. Där är emellertid några tekniska/display-aspekter som jag inte kunnat hitta någon bra lösning på.
En sak jag grubblat mycket på är hur jag ska bära mig åt för att redigera media så att det som visas, både i Genney och i html-versionen, är titeln på mediat och inte den icke-informativa url-adressen resp. filnamn för bild.
Jag högerklickar på mediat jag vill ändra, och kan mycket riktigt skriva in både en titel och en längre beskrivning. Men trots detta är det bara url-adress och bildfilens namn som syns i Genney.
Har då en person flera länkar i sin media-samling är det helt hopplöst att hålla reda på vad som är vad.
I html-versionen får jag också bara url-adressen. Om jag håller musen över url-adressen så kan jag läsa den titel jag angivit, men med html-kodningen som en del av texten; det ser alltså inte särskilt prydligt ut.
Jag har tittat på Hans Roslunds utmärkta instruktionsvideor, men han verkar ha samma problem som jag med att endast fil/länknamn dyker upp. Genneys hjälpfunktion visar inte inte heller någon lösning på detta.