Författare Ämne: Grupper  (läst 3279 gånger)

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 226
    • Visa profil
Grupper
« skrivet: 2019-02-09, 12:27:51 PM »
Jag har en massa grupper i min databas som heter "Koppla bort...........".  se bifogad fil.
Jag har inte skapat dem själv vad jag vet. Skapar Genney dem automatiskt? Kan jag bara välja och ta bort dem? Ställer det till något problem?

Fammo

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
SV: Grupper
« Svar #1 skrivet: 2019-02-09, 12:50:57 PM »
Precis vad jag hade tänkt fråga också. Vad gör man med dessa grupper? Jag trodde grupper var något man skapade själv för att hålla koll på olika grupperingar. Kan man ta bort dessa automatiska grupper, eller måste de vara kvar så att man inte rubbar något i systemet?

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 298
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-02-09, 13:19:58 PM »
Vid vissa aktiviteter (t ex bortkoppling från föräldrar) skapar Genney automatiskt en grupp för berörda personer. De automatiska grupperna kan man ta bort utan problem.

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 226
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2019-02-09, 13:56:54 PM »
OK, tack. :) Skapas dessa grupper för att man skall kunna ångra, eller något annat?

Eva Lotsander

• Sr. Member
  • Antal inlägg: 298
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2019-02-09, 14:38:27 PM »
OK, tack. :) Skapas dessa grupper för att man skall kunna ångra, eller något annat?
Det kan man säga. Det  är ju ingen direkt ångra-funktion, men med hjälp av gruppen du kan lätt identifiera personer som berördes av en bortkoppling eller som ingick i en import. Ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig ...  ;)