Författare Ämne: Genney låser sig  (läst 3064 gånger)

Leffe

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
Genney låser sig
« skrivet: 2019-11-13, 22:16:42 PM »
Det här problemet har inte dykt upp på en tid men i dag kom det tillbaka.
Efter att ha arbetat och uppdaterat några uppgifter och försöker växla till en annan person så låser sig allt.
Enda lösningen är att gå till aktivitetshanteraren och slå ihjäl Java. Någon som vet vad det beror på och har en lösning på problemet?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
SV: Genney låser sig
« Svar #1 skrivet: 2019-11-14, 07:37:56 AM »
Problemet (som det förmodligen rör sig om) är känt och lokaliserat men inte vad som orsakar det - och är under utredning.

Chris

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-12-31, 20:08:17 PM »
Har det hänt något med det här problemet? Jag har drabbats av det nu på sistone, och det gör hela programmet oanvändbart.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2020-01-02, 08:21:17 AM »
Det behöver inte vara samma problem det kan t.ex. också bero på något fönster som hamnat utanför skärmen. Kan du beskriva mer i detalj vad som händer?

Chris

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2020-01-02, 14:36:36 PM »
Det är inget fönster som har hamnat utanför skärmen. Om jag försöker byta till en annan person i trädet, exempelvis en förälder, kan det ta 10-20 minuter, OM det överhuvud taget går. Vid ett par tillfällen har ett meddelande kommit upp där det står att programmet inte svarar på grund av problem med Java.
De gånger jag inte blir utslängd står programmet och tuggar och visar ofta ett flertal gånger meddelandet att programmet inte svarar. När, och om, det sedan växlar till den önskade personen upprepas problemet ibland när jag försöker byta mellan exempelvis fliken Familj till fliken Media. Det tar sedan flera minuter att spara eventuell ny information. 

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2020-01-03, 11:17:18 AM »
Det här låter som ett annat problem som inte går att besvara utifrån det du berättar. Jag rekommenderar att du kontaktar Genneys mejl och skickar en gedcom-fil av registret för felsökning.

Christer Axelsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2020-01-15, 15:04:57 PM »
Hej, hur gick det med låsningen?

-Christer