Författare Ämne: En "Att göra"-lista  (läst 3907 gånger)

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
En "Att göra"-lista
« skrivet: 2022-10-11, 19:14:40 PM »
Varje gång jag startat upp Genney så går jag igenom vad jag gjorde sist och vilka tankar och funderingar jag hade.
Jag har ett anteckningsblock liggande bredvid mig samt en del lösa blad vilket kan skapa en viss oordning (samt att vissa papper ibland har en benägenhet att komma bort)

Det vore önskvärt om det i Genney fanns en digital "anteckningsbok" där man kan skriva ned vad man har att göra samt tankar om vad man ska kolla upp. Det kan vara något man upptäcker i kyrkböckerna eller en idé som plötsligt bara finns där.
Den ska vara lättåtkomlig, gärna en egen ikon i menyn. Det finns visserligen en "Att göra" men den funktionen är knuten till enskilda individer. Denna kan vara mer generell så det man kan anteckna kan förutom specifika individer även gälla platser, händelser eller en idé till lösning att finna vissa uppgifter mm.
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

Farfar

• Full Member
  • Antal inlägg: 124
    • Visa profil
SV: En "Att göra"-lista
« Svar #1 skrivet: 2022-10-12, 11:39:50 AM »
Kan rekommendera Stickies. Inte Windows stickies utan på denna sajten https://www.zhornsoftware.co.uk/
Den är väldigt kompetent. Använder jag till allt möjligt vid datorarbete.

Björn

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 2022-10-12, 17:23:37 PM »
Under "Att göra" tryck på "+" för att skapa en ny uppgift, denna blir ej knuten till någon individ

StefanH

• Hero Member
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2022-10-12, 17:44:10 PM »
Under "Att göra" tryck på "+" för att skapa en ny uppgift, denna blir ej knuten till någon individ

Det visste jag inte. Det blir perfekt. :)
Stefan Hagstedt
Släktforskare boende i Norrbotten

leif753

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2022-10-18, 20:52:58 PM »
Jag rekommenderar OneNote. Perfekt för anteckningar