Hej, jag har en lite blandad kompott av önskemål.
Ättlingar - listad vyNu finns funktionen "Expandera alla". Jag skulle gärna vilja kunna välja "Minimera alla" (vore bra när man har valt "Expandera alla" och kommer på att det inte var någon bra idé ...).
Noteringar för faktauppgifterJag skulle gärna se att noteringar för faktauppgifter skrivs på samma rad som faktauppgiften, både i utskrifter och i biografins visningsläge. Alternativt som standard eller möjlighet att välja själv.
Biografi i eget fönsterVore fint om biografin i eget fönster fungerar som i fixerat läge. Det är främst två saker jag tänker på:
1. Lägga till fliken Visningsläge (jag vet att Shift-funktionen finns, men om jag vill "bläddra" lite bland flera personers biografier så känner jag mig lite låst av att hålla ner Shift hela tiden).
2. Kunna visa annan persons biografi genom att markera den personen i vyn (nu måste man stänga biografin, markera ny person och öppna biografin på nytt.
Notering för personnamnTill och från skulle jag vilja kunna lägga till en kommentar till en persons namn. Alternativet är kanske att lägga till ett "Alternativt namn", men ibland tycker jag att det är lite "overkill".
Btw, såg i tråden på DIS Forum ang jämförelse Disgen-Genney att hantering av fadderrelationer kan vara på ingång. Stor tumme upp för det i så fall!