Författare Ämne: Gedcomfil  (läst 3295 gånger)

Kristina Engvall

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Gedcomfil
« skrivet: 2018-02-11, 11:52:39 AM »
Hej! Jag kan ladda ner gedcomfiler från ancestry och heritage men sen kommer jag inte längre, kan ej öppna eller gå vidare. Får följande ruta:
"Igångsättningsfel. Crossover kan inte initialisera en kritisk komponent. Failed to import cxutils module into Python. See console for errors. Programmet avslutas".
Jag har en iMac. Hur göra för att få över Ancestry-trädet till Genney? Tacksam för hjälp.
Hälsningar Kristina Engvall.
Kristina Engvall

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
SV: Gedcomfil
« Svar #1 skrivet: 2018-02-11, 17:05:50 PM »
Kan du beskriva mer i detalj vad du gör och när felmeddelandet kommer. Det låter som du gör något som inte har med Genney att göra.

Kristina Engvall

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2018-02-12, 11:50:32 AM »
Hej!
Ja, det har inte med Genney att göra. Jag kommer inte så långt med gedcomfilen, kan inte öppna den och därför inte gå vidare till Genney

Jag kan hämta från Ancestry och Herritage till Gedcomfil men inte öppna utan får upp rutan:

"Igångättningsfel, CrossOver kan inte initialisera en kritisk komponent. Failed to import CXutils module into Python.
      See Console for errors.   Programmet avslutas nu."

Jag har många tusen i träden och det vore skönt om jag slapp skriva in allt manuellt i Genney. Problemet ligger alltså inte hos er, men jag tänkte att någon i gruppen som har iMac haft samma problem och därför kan leda mig rätt.

Hälsningar Kristina

Hälsningar Kristina
Kristina Engvall

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-02-12, 13:09:45 PM »
Om du har gjort en gedcom-fil öppnar du den från Genney.
Antingen i välkomstfönstret > öppna gedcom-fil eller från arkivmenyn > importera.

Kristina Engvall

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2018-02-12, 16:52:29 PM »
Tack snälla! Nu lyckades jag.
/Kristina
Kristina Engvall