Författare Ämne: Förstört Platsregister  (läst 3192 gånger)

Siwert

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 69
    • Visa profil
Förstört Platsregister
« skrivet: 2019-01-20, 16:41:41 PM »
Jag har fått mitt platsregister förstört. USA och Norge är borta. Jag har gjort säkerhetskopia på system ett par gånger,
och jag antar att det är tex 2019-01-14\ Genny.backup. Om jag väljer en sådan, återställer jag även databasen också? Det vill jag ju inte eftersom det har hänt en del sedan dess. Hur gör jag?

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
SV: Förstört Platsregister
« Svar #1 skrivet: 2019-01-20, 16:50:35 PM »
När du återställer en systembackup har du möjlighet att välja vilka komponenter som ska återställas. Kryssa då bara i Platsregister. Detta är en möjlig väg som jag kan tänka mig, men det är inte säkert att det blir helt bra. Kanske kommer några felaktiga platser att återstå som måste åtgärdas, men då bör du ju i alla fall ha själva släktregistret i senaste version.

Ta först alla slags backuper innan du börjar experimentera!
Hans Rosenlund

Siwert

• Jr. Member
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2019-01-20, 17:59:32 PM »
Det lät ju bra. Jag gjorde en systembackup och sedan försökte jag återställa från en tidigare systembackup och fick då till svar: Not a valid genney backup file! Jag försökte med samtliga system-backup-filer, men med samma resultat.
Nu är väl problemet just nu inte så stort för mig när de gäller Norge, för där har jag inte lagt till någon ny plats, så det borde inte vara något problem med att hämta in orginalet igen. USA har jag inte kollat ännu. Men det är ju inte bra om säkerhetskopiorna inte går att använda:

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2019-01-20, 18:30:46 PM »
Med vilken version gjorde du backuppen?

Siwert

• Jr. Member
  • **