När jag använder skärmurklippsverktyget så slutar Genney att fungera. Jag kan öppna programmet, men det ligger minimerat i aktivitetslisten och jag kan inte maximera det. Det hjälper inte att starta om datorn. Kan öppna programmet och får upp välkomstrutan. Där kan jag antingen välja att skapa nytt eller öppna släktregister, eller öppna gedcomfil, men sedan lägger programmet sig i aktivitetslisten och verkar vara "fastklistrat" där.
När jag installerat programmet första gången hände samma sak. Försökte då avinstallera och installera igen, men det hjälpte inte. Fick inte ens upp programmet efter omstart/ominstallation. Det blev bara "timglas" en kort stund och sedan hände inget mer. När jag nu installerade den nya versionen så fungerade programmet igen, ända tills jag råkade testa skärmurklipp.
Hur gör jag för att få tillgång till programmet igen?