Jag kan inte säga att jag förstår.
Skulle alltså när jag kopierar länken från SVAR så blir hänvisningen olika?
Jag kopierar ju från samma ställe, utan att stänga eller öppna kyrkoboksidan emellan kopieringarna?
Hur kan det ge olika hänvisningar?
När jag kontrollerar texten i de 3 identiska källorna (samma källa och samma hänvisning) på bilden finns det inga som helst skillnader.
det här minskar ju funktionens nytta avsevärt...
Jag tror att det är Genney som gör detta, inte SVAR.
I Genney 2 kunde jag helt plötsligt få en källa (t.ex. Disbyt) uppdelad på 2 olika källor fast källans namn var identisk. När jag lade in en befintlig källa på en händelse genom att plocka den den från drop down-menyn i biografins källista så ska det väl inte vara nån skillnad. Men trots det kunde det skapas ytterligare en version av samma källa i registret. Jag har inte fått någon förklaring till det.
Eftersom jag är helt osäker på vad sammanfoga-funktionen gör så fick jag då istället manuellt byta ut den ena källans hänvisningar för varje användare till den rätta källan. När den blev tom kunde jag radera den extra källan.
Problemet i Genney 2 har varit uppe tidigare
https://genny.se/forum/index.php?topic=1439.msg7495#msg7495Om jag istället för SVARs källtext lägger in min egen källtext (Råneå A1a:10c (Hfl 1859-1869)) så hoppar den in under den källan fint och vackert. Källhänvisningen är SVARs.