Författare Ämne: Webpublicering  (läst 2593 gånger)

arne.malmen@gmail.com

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
Webpublicering
« skrivet: 2020-11-14, 09:50:08 AM »
När jag skall skapa html filerna med verktyget webbpublicering och gjör jag inställningarna jag vill ha och exporterar. Sen går exporten till lokal mapp igång men förloppsindikatorn stannar vid 32 eller 87 % beroenden på vilken av mina datorer jag använder. Exporten blir aldrig klar. När det någon gång lyckats så tycks det som filen individuals.htm bl.a. inte kommit med. Någon gång har sidan på gennney´web fungerat med personlänkarna och pekat på helt fel person. Bara strul för mig med det här. Någon som vet vad detta beror på.

Jag har ett stort träd på 33 000 personer.

Arne

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
SV: Webpublicering
« Svar #1 skrivet: 2020-11-14, 12:33:19 PM »
Kontrollera att du inte har personer med efternamn som börjar med konstiga tecken. Vad är det för skillnad på datorerna?

arne.malmen@gmail.com

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2020-11-14, 13:19:38 PM »
Jag har personer som saknar efternamn helt, bara förnamn, annars inga konstiga efternamn vad jag kan se. Det är ingen skillnad på datorerna, Windows 10 i båda, den ena är en bärbar och det andra en stationär. Synkar databasfilerna via onedrive så att jag kan jobba på båda men inte samtidigt. Krävs synkning innan man öppnar i den andra.

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
« Svar #3 skrivet: 2020-11-14, 16:31:33 PM »
Min erfarenhet av OneDrive är att fillåsningen i databasen inte är tillförlitlig (för att uttrycka sig snällt). Kanske ligger problemet där?

Jag ha lagt över själva databasen (db-mappen) i GoogleDrive som verkar fungera i det hänseendet. Där har man 15 GB gratisutrymme, vilket bör räcka till din stora databas. Media, backup, och annat går bra att samtidigt ha på OneDrive eller lokalt.

Du kan kanske testa i den ena datorn – med ordentlig backup först!
Hans Rosenlund