Författare Ämne: Genneyweb igen..  (läst 2046 gånger)

Bokper

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
Genneyweb igen..
« skrivet: 2021-10-20, 11:24:00 AM »
Hej
Jag får inte till det med att lägga upp fler släktträd på genneyweb.se.
Har följt anvisningarna, som jag ser det, som finns beskrivet i ett tidigare forum där frågan tagits upp.

Bifogar en pdf-fil hur det ser ut enligt de olika stegen på min dator. (En Pc med Windows 10.)

Vad gör jag för fel eller har jag en inställning som inte fungerar någonstans?

Tacksam för hjälp!

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2882
    • Visa profil
SV: Genneyweb igen..
« Svar #1 skrivet: 2021-10-20, 12:20:28 PM »
Du ska ladda upp mappen web för att få med dig flera träd. I gruppen "Vi som använder Genney släktforskningsprogram" på Facebook finns ett inspelat café som handlar om detta.

Bokper

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: Genneyweb igen..
« Svar #2 skrivet: 2021-10-20, 16:58:44 PM »
Nu fungerar det. Tack för hjälpen. Försökte ta hela samlingsmappen men valde inte att ersätta filerna. Vilket gjorde att släktträden inte kom upp. Trodde att när man deletade ett träd så försvann det helt (alla filerna) från servern.

Det innebär alltså att varje gång jag gör en ändring i något av träden måste allt tankas upp på nytt?! Vilket tar sina timmar för datorn att göra. Hoppas på en snabbare lösning på sikt där man kan välja vilket träd (mapp) som skall tankas upp och uppdateras. Har själv haft en mapp under web som jag kallar för "snabbpublicering" där jag kunnat lägga enstaka filer som justerats och vips har de filerna legat på webben.