Författare Ämne: Bugg?  (läst 2209 gånger)

Greenlantern81

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
Bugg?
« skrivet: 2022-08-05, 13:14:04 PM »
Hej!
Jag har använt mig av Legacy i 10 år och har exporterat mitt träd på ca. 8 000 personer. Det mesta blev bra men där är en del att gå igenom, vilket är ok..
Men ett par saker oroar mig.

Jag har provat Genney ett par timmar och har hittat följande problem som jag behöver svar på innan jag byter ;) :

Om jag ändrar i familje fliken från GIFT till SAMBO sparas inte ändringarna. Det går inte att trycka på spara uppe i högra hörnet heller. Det verkar som att alla förhållanden i Legacy blir gifta i Genney?

Jag har skapat en folkräkning med källa och bilder till källan. Det sparades som det ska. Sen delade jag händelsen med personens far. Gick in på fadern och såg att folkräkningen fanns där med. Går jag sedan tillbaka till sonen där folkräkningen skapades är folkräkningen borta!?!?

Sen undrar jag hur man kopplar en källa eller bild på ett enkelt sätt till flera personer? Finns denna funktionen eller måste man gå in på varje individ och lägga till detta? Eller använder man sig utav dela funktionen?

Är detta en bugg?

Tack på förhand!

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
SV: Bugg?
« Svar #1 skrivet: 2022-08-05, 15:26:09 PM »
Kan det vara punkt 1 här https://genny.se/content.php?rid=156?

Greenlantern81

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2022-08-06, 06:40:08 AM »
Hej!

Ok, tack för snabbt svar. Då förstår jag. Märkligt att vissa saker sparas men inte andra. Det var därför jag reagerade.

Men hur kopplar man en källa eller bild på ett enkelt sätt till flera personer? Finns denna funktionen eller måste man gå in på varje individ och lägga till detta? Eller använder man sig utav dela funktionen?

Tack på förhand!

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2022-08-06, 08:26:26 AM »
Dela-funktionen tar med källor och media om du lagt det till händelsen. Du kan också kopiera/klistra in händelser och källor. Det finns också Senast använda källor. Skillnaden med den är att den inte kopierar källan.