Författare Ämne: Hantera licensen  (läst 2339 gånger)

Mållgan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Hantera licensen
« skrivet: 2023-09-29, 16:44:13 PM »
Efter att ha gjort uppehåll något år med användningen av Genney återupptog jag användningen och startade programmet. Då öppnades programmet som en demoversion (Genney-Demo). Därefter gjorde jag några nyregistreringar. Efter visst besvär laddade jag hem en licensfil (license.lic) och inregistrerade den i programmet varvid "Demo"-försvann. Sedan avslutade jag programmet. MEN när jag sedan öppnade det igen hände samma sak. Programmet öppnades som "Genney-Demo" och där är det inte möjligt att hanterar uppgifter som önskat. Samma sak händer om jag repeterar förloppet. Jag köpte programmet för några år sedan. Vad göra?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
SV: Hantera licensen
« Svar #1 skrivet: 2023-09-29, 19:56:57 PM »
Låter egendomligt - vad har du för OS?

Mållgan

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2023-09-29, 20:04:52 PM »
Windows 11.

Och jag har inte upptäckt någon Sparaknapp så att den fil man arbetar med kan sparas under arbetets gång.

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2023-10-02, 13:00:00 PM »
När du installerat licensnyckeln sparas den under ~AppData\Roaming\Genney\v3. Om den försvinner efter omstart av Genney måste det bero på något ingrepp utanför Genney. Det enda jag kan tänka mig då är något virusprogram.

Spara-knappen i biografin aktiveras om giltig licens är installerad och biografin ändras. Du ändrar då i databasen kontinuerligt, dvs. ingen fil.

Mållgan

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2023-10-02, 15:04:11 PM »
Knepigt det här. Osannolikt att detta beror på virus. Det skulle nog ha också ha visat sig på andra sätt. Lenovolaptopen med 1GB C-hårddisk går som tåget och det gör även andra program. När jag länkar till licensfilen på det ställe du anger och som jag laddade ned för fyra dagar sedan, försvinner Demosymbolen direkt. När jag sedan efter att ha jobbat med programmet med nyregistreringar och sedan stänger det OCH öppnar det igen, då öppnas programmet i Demoversionen.  Jag kanske bör vänta en vecka och ladda ned en ny licensfil?

Mållgan

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2023-10-02, 15:10:59 PM »
..eller helt enkelt avinstallera programmet efter att ha skapat säkerhetsfil och sedan omregistrera programmet och sedan öppna säkerhetsfilen?

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 2023-10-02, 15:53:19 PM »
Ligger det nån licensnyckel i mappen?

Mållgan

• Newbie
  • *