Författare Ämne: Importproblem  (läst 2404 gånger)

Mostermysko

• Jr. Member
  • **
  • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
Importproblem
« skrivet: 2016-11-01, 14:09:58 PM »
Genney "fastnar" på 0% i det sista steget i importprocessen när jag försöker importera större gedcomfiler (jag lät datorn stå över natten men den var kvar på 0%, så det är inte jag som har dåligt tålamod). "Större" är dock inte så värst stort, jag har testat med några olika filer och en med 1100 individer går bra, den med 1900 fastnar (den med 1900 är nog mer komplex och problemfylld också, och med en gigantisk felrapport - men jag vill ju öppna filen för att åtgärda problemen...).

Jag har provat att avbryta när den fastnat, och då öppnas i och för sig filen, men jag känner mig osäker på om allt blivit rätt då. Först såg det helt tokigt ut, men när jag provade att öppna filen på nytt ser det rätt ut, men jag har ju bara kunnat göra stickprover och jag kan för all del inte alltihop utantill.

Det här torde vara ett nytt problem, jag har ju utan problem importerat filer på omkring 9000 individer förut (troligen med ungefär samma problem som dem jag jobbar med nu, dvs en del konstiga taggar och datum från MyHeritage, och några felaktigt ihoptrasslade familjerelationer)

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2886
    • Visa profil
SV: Importproblem
« Svar #1 skrivet: 2016-11-01, 16:49:19 PM »
Storleken ska inte vara ett problem utan beror på innehållet.
Jag skulle behöva titta på filen för att kunna säga mer.
Du kan posta den till Genney om du inte vill lägga upp filen här.