Har stött på ett märkligt fenomen på hemsidan. Det är precis som om det vore två separata versioner av Genney's hemsida där jag kan logga in och ut på båda.
Jag har ett bokmärke sparat till Genney's hemsida.
https://www.genny.se/content.php?rid=95När jag klickar på bokmärket så kommer jag till sidan där det står "Hämta Genney 1.2". Klickar jag där så kommer jag till inloggningssidan. När jag sedan skriver in mail och lösenord så uppdateras bara sidan som om jag hade skrivit fel lösenord, men det står ingenting om att lösenordet skulle vara fel. Det enda som händer är att min mailadress och lösenordet försvinner. Skriver jag sedan in dem igen så kommer jag fram till nedladdningssidan som väntat.
Ännu märkligare blir det när jag sedan klickar "logga ut". Jag blir utloggad som vanligt, men om jag sedan klickar på mitt bokmärke igen så kommer jag direkt till nedladdningssidan UTAN att behöva logga in igen, trots att jag nyss loggat ut. Klickar jag där "logga ut" ännu en gång och sedan åter på mitt bokmärke så kommer jag till den första sidan "Hämta Genney 1.2" och måste sedan logga in precis som det borde ha fungerat redan första gången.
Det är som om det vore två olika versioner av hemsidan där jag kan logga in på båda. Jag testade även att klicka på bokmärket när jag var utloggad, sedan på "Hämta Genney 1.2", logga in och hamna på den "andra" inloggningssidan som ovan, men sedan inte logga in en andra gång utan klicka på bokmärket igen istället. Då kommer jag direkt till nedladdningssidan utan att behöva logga in en andra gång. Jag är alltså trots allt redan inloggad när jag blir ombedd att logga in en andra gång.
Jag vet att det låter rörigt, förhoppningsvis går det att följa. Jag kan alltså upprepa det här på två olika datorer (båda Win 10 och Firefox, allt uppdaterat).