Författare Ämne: Dokument-mapp  (läst 3873 gånger)

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
Dokument-mapp
« skrivet: 2017-09-12, 11:45:56 AM »
I Genneys installation skapas i användarprofilen en mapp som heter documents. Den är tom hos mig. Alla mina referensdokument ligger nu i mappen media.

Är tanken att man ska använda documents-mappen för referensmaterial, t ex PDF-filer, webb-länkar och annat som inte är media (=foto/video)?  Det går förstås att länka till media och dokument i vilken mapp som helst på datorn. Men jag skulle gärna hålla dessa samlade i några väl definierade mappar av olika skäl, t ex inför export till TNG där man måste föra över bilder och dokument manuellt. Och jag vågar inte riskera att documents-mappen – och dess eventuella innehåll – försvinner vid kommande uppdateringar!

Vill gärna ha några goda råd hur man bäst hanterar detta i programmet, så att man är "framtidssäkrad", som det så vackert heter.
Hans Rosenlund

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2881
    • Visa profil
SV: Dokument-mapp
« Svar #1 skrivet: 2017-09-12, 12:24:25 PM »
Mappen document skapas om den inte finns i Genney-mappen som ju innehåller användardata men det är aldrig något som raderas i den mappen utom databaser i mappen db som försvinner om man raderar dom från Genney.
Vid avinstallation av Genney ligger mappen också kvar.