Jo, mitt skäl är att jag håller på och för över min mors omfattande släktforskning som sitter i pärmar, i och för sig grenvis, men varje gren omfattar dels hennes morfars, mormors, farfars och farmors anor och dels min pappas morfars, mormors, farfars och farmors anor. Så även om dessa personer är tre generationer ifrån mig, blir det ändå rätt omfattande när man kommer en bit ner. T ex så håller jag nu på med min mormorsmorfars (Wilhelm Larsson) gren och är nere i generation VI person 45 där. (Och det finns ansedlar ner till generation XIII! :-O) Det blir ett hoppande fram och tillbaka! Jag tycker inte att familjediagrammet visar tillräckligt mycket, bara fyra generationer från Wilhelm själv, och med tanke på att han var det 15:e barnet i barnaskaran så blir det dessutom oerhört brett, när alla hans 14 syskon ska få plats i bredd framför honom. Jag tycker därför att det är lättare att arbeta i den klassiska vyn, då ser jag så mycket mer på en skärmbild. Fast det är ju lite svårjobbat, dårå, när jag ska byta till en undergren som inte syns...
Skulle vilja lägga in detta som ett ändringsönskemål, så att man kan scrolla både sidledes och höjdledes i denna vy!