Författare Ämne: Har uppgraderat men min databas öppnas i Demoläge  (läst 3159 gånger)

Edberg

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 30
    • Visa profil
Har uppgraderat men min databas öppnas i Demoläge
« skrivet: 2018-03-07, 13:47:54 PM »
Hej,
Har lagt in den senaste uppgraderingen (2.0.25) vilket syns när jag startar programmet, men så fort jag öppnar min "databas" med personer så står det (DEMO) längst uppe i listen och jag kan inte lägga till flera personer. (har f.n. 217 inlagda).

Tyckte jag gjorde uppgraderingen precis som man skulle. Har för övrigt just fått datorhaveri, så jag kan inte gå in och kolla nånting just nu.

erikssononlajn

• Gäst
SV: Har uppgraderat men min databas öppnas i Demoläge
« Svar #1 skrivet: 2018-03-07, 15:46:42 PM »
Har du uppdaterat licensen?

Hans

• Hero Member
  • Antal inlägg: 824
    • Visa profil
    • Listers Härads Släktforskningsportal
« Svar #2 skrivet: 2018-03-07, 23:29:14 PM »
Senaste versionen ska heta 2.0.27! Det är inte en beta-version som du har? De brukar ha ett bäst-före-datum.
Hans Rosenlund

Edberg

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2018-03-08, 15:28:20 PM »
Tack för svar båda två  :D Jag är ju inte så bra på det här så jag sitter som ett frågetecken  :o Hade ingen aning om att man även ska uppgradera licensen, är det typ att köpa en ny eller? Och jag har ingen aning om jag har en betaversion eller ej. Har för mig att jag först testade gratisversionen innan jag köpte en licens, mer vet jag ej..... Har uppgraderat nån version tidigare utan problem. Kom version 27 bara strax efter 25? Har för mig att jag fick ett mail när jag nyss uppgraderat om en ny version...

erikssononlajn

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 2018-03-08, 19:31:29 PM »
Skicka ett mejl till supporten [mail-at-genney.se] .
Det gjorde jag vid samma bekymmer.
Anders

Edberg

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2018-03-16, 15:41:23 PM »
Har fått tillbaka min havererade dator igen så nu ska jag ta tag i detta. Såg just att det står version .27 så det stämmer ju åtminstone  :)  Tack för hjälpen, jag ska skicka ett mail till supporten  :D