Författare Ämne: DNA / Haplogrupper i kartan  (läst 2599 gånger)

NCC-1031

• Full Member
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
DNA / Haplogrupper i kartan
« skrivet: 2018-09-06, 16:19:55 PM »
När man har valt att visa var en haplogrupps personer är födda i kartbilden så fås ju en ikon med en stjärna. Håller man musen stilla över stjärnan kommer det upp en rad med i mitt fall max två personer. Klickar jag på samma stjärnikon så kommer det upp en popup med samma två personer.

Men på vissa stjärnikoner så syns det bara ett namn, trots att jag vet/och ser i registret att det är flera som är födda där i samma haplogrupp. När du väljer att visa levnadsbana så kan det finnas många händelser på samma plats och då får ju inte alla plats i de rutorna som finns, men i mitt fall så är det ju bara födelse som ska visas (tror jag).

Min fråga är således, hur fungerar detta för er andra? Annorlunda eller likadant?

xkjell

• Full Member
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
SV: DNA / Haplogrupper i kartan
« Svar #1 skrivet: 2018-09-06, 21:17:50 PM »
Det fungerar sådär...!  Verkar vara spridda skurar, dvs i något fall så såg jag alla 3 personer under stjärnan och ibland en (men finns många). I  något fall syntes stjärnan men inte kartan inunder. Känns som att denna det inte är kvalitetssäkrat! Jag kör i Mac. För I-M253 har jag en lista på över 80 st men får bara en stjärna på en karta som inte går att zooma ut eller in med hjälp av + resp. - (går att zooma på styrplattan).