1
Tekniska problem och förslag / SV: Jag vet inte vad jag ska kalla det
« skrivet: 2026-05-17, 16:13:46 PM »
Inte mer än att det funkar i Genney 3 på den gamla datorn.
I övrigt har jag testat alla möjliga Java- och grafikinställningar, men Genney ska tydligen vara det enda programmet som inte fungerar på den här datorn. Några vettiga alternativ verkar svåra att hitta. Min släkt övergav jag till förmån för Genney när det kom, bland annat därför att det åtminstone då inte gick att ha mer än en källa per händelse i min släkt och det verkar oklart om det har åtgärdats. Disgen och Holger känns föråldrade. Jag testade nu att installera Gramps men blev inte särskilt imponerad. Så jag antar att jag får fortsätta med ett ständigt kraschande Genney eller sluta registrera släktskap.
I övrigt har jag testat alla möjliga Java- och grafikinställningar, men Genney ska tydligen vara det enda programmet som inte fungerar på den här datorn. Några vettiga alternativ verkar svåra att hitta. Min släkt övergav jag till förmån för Genney när det kom, bland annat därför att det åtminstone då inte gick att ha mer än en källa per händelse i min släkt och det verkar oklart om det har åtgärdats. Disgen och Holger känns föråldrade. Jag testade nu att installera Gramps men blev inte särskilt imponerad. Så jag antar att jag får fortsätta med ett ständigt kraschande Genney eller sluta registrera släktskap.