Författare Ämne: Genneyweb med två släktträd  (läst 2533 gånger)

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 226
    • Visa profil
Genneyweb med två släktträd
« skrivet: 2022-02-07, 18:24:13 PM »
Efter att ha läst de tidigare trådarna om genneyweb så tänkte jag att jag skulle testa själv att lägga upp två släktträd på genneyweb. Den filfogade filen visar mina försök innan jag lyckades.

Eftersom titelnamnet genererar en folder när jag publicerar lokalt skall man undvika å, ä och ö i titelnamnet?
Uppladdad folder med ä som i släkt genererade felkod när jag försökte ta upp html-trädet.

Mitt andra försök fungerade inte heller. Jag misstänker att de två mappnivåerna ställde till det, korrekt?

Är det så att om man har två träd uppladdade så behöver man själv ta upp dem via en webläsare istället för via genney (om man inte gör någon special html-snutt)?

Tacksam för synpunkter
« Senast ändrad: 2022-02-08, 13:29:26 PM av KentLJ »

Administrator

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2883
    • Visa profil
SV: Genneyweb med två släktträd
« Svar #1 skrivet: 2022-02-08, 14:17:03 PM »
I Facebook-gruppen Vi som använder Genney släktforskningsprogram finns en video om det här.

KentLJ

• Full Member
  • Antal inlägg: 226
    • Visa profil
SV: Genneyweb med två släktträd
« Svar #2 skrivet: 2022-02-08, 18:27:24 PM »
Jag är ingen facebook-användare men har sett videon. Den hade mycket bra information. Finns det ytterligare en video som beskriver uppladdning om flera släktträd också? Jag blev förbryllad när jag inte kunde se de uppladdade släktträden när de låg i en mappar med namn som innehöll ä som i släkt.