Jag vill mana till stor försiktighet om man importerar platsregister! Jag har testat USA, där jag redan har vissa platser och händelser inlagda. Vid import av registret som jag laddat ner från Genneys hemsida fick jag först två USA! Det visade sig att Förkortningarna (ett fält i platsredigeringen) var olika; jag hade satt USA medan xml-filen hade US (landskoderna finns i Hjälpen). Koordinaterna skilde sig också marginellt. Problemet fortplantar sig även lägre ner i hierarkin, t ex delstaterna. Först när dessa parametrar är identiska görs sammanslagning av platserna (om man väljer det alternativet vid importen). Problemet är rapporterat, så jag tror att vi får en lösning som är mera stabil och transparent i nästa version.
John: Det är nog inte så enkelt som att återställa en backup av registret. Platsdatabasen ligger nämligen separat, och om du inte säkerhetskopierat detta så är du tyvärr inte hjälpt! Om man jobbar med två datorer måste man dessutom hålla Platsdatabasen synkad mellan dessa, eftersom de ligger lokalt i varje dator – inte i Genney-mappen, vilken kan ligga i molnet. Detta har diskuterats på annan plats i Forum.